Visie voor de S-Bocht en de linten

De Bewonersvereniging Delfgauw heeft haar visie beschreven voor de oude kern van Delfgauw. Het gaat om de inrichting van de Delftsestraatweg binnen de bebouwde kom en de ‘S-bocht’ met aansluitingen naar de Noord- en Zuideindseweg. Wanneer de aansluiting van de N470 op de Delftsestraatweg voltooid is, kan dit worden uitgevoerd. Deze aansluiting wordt gemaakt met de verlengde Komkommerweg.

s-bocht en de 2 linten delfgauw

Het bestuur heeft vier extra leden uit de vereniging bereid gevonden om te helpen bij dit traject. Wanneer onderdelen van de visie verdere uitwerking nodig hebben kan deze groep later nog worden vergroot.

Verkeersproblematie Delftsestraatweg-Oost

Visie

Op basis van twee thema’s; Het Plein en De Linten, zijn de specifieke aandachtsgebieden bestudeerd en van een visie voorzien. De gemeentelijke Lintenvisie, de Dorpsvisie Oud Delfgauw en actuele problematiek hebben hier invloed op gehad.

Er zijn niet alleen problemen beschreven, maar vooral ook oplossingen aangedragen voor de inrichting van de wegen en de mogelijkheden voor passend straatmeubilair. Denk hierbij aan wegbakening van hout, lantaarnpalen met een dorps karakter en fietsenrekken in het S-Bocht gebied.

s-bocht en de 2 linten delfgauw

Tijdens het periodiek bestuurlijk overleg met de gemeente zijn de ideeën over de herinrichting van de S-Bocht en de linten Delftsestraatweg en Noord-/Zuideindseweg uitgewisseld.

De vele overeenkomsten tussen onze ambitie en de eerste uitwerkingen van de gemeente waren verrassend. Vergaande veranderingen zoals de extra bruggen, het verwijderen van de stoplichten en een sterke toename van groen lijken we allen na te streven. Hiermee kunnen we het dorpse karakter van één van de kernen van Pijnacker-Nootdorp weer herstellen.

Vervolg

Na het overdragen van deze visie aan de gemeente Pijnacker-Nootdorp blijft de Bewonersvereniging Delfgauw nauw betrokken. Dit is immers de start van een langer traject, waarbij we in kleinere bijeenkomsten met de projectmanagers en verkeersdeskundigen de details gaan uitwerken.

We hebben hiermee een aftrap gegeven voor een belangrijke verbetering voor de oude kern van Delfgauw. We houden u natuurlijk op de hoogte van de vorderingen.